.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده آمل در مجلس :
فشار بی حساب و کتاب از سوی بانک ها افزایش معوقات بانکی را بدنبال دارد
شمال نیوز : یوسفیان ملا،ادامه داد:بخشی از مردم وام های خرد بانکی دریافت کرده اند و به دلیل شرایط اقتصادی دشوار ناخواسته اقساط وام را به بانک پرداخت نکرده اند؛بنابراین بانک ها نباید از این اقشار ضعیف جریمه دیرکرد اخذ کند.....
فشار بی حساب و کتاب از سوی بانک ها افزایش معوقات بانکی را بدنبال دارد

شمال نیوز: عزت الله یوسفیان ملا درباره اخذ جریمه دیرکرد،بانک ها گفت:باید پذیرفت برخی از فشارها بی حساب و کتاب از سوی بانک ها،در افزایش معوقات بانکی و همچنین کاهش انگیزه بدهکاران بانکی برای تسویه بدهی های بانکی تاثیرگذار بوده است.

به گزارش شمال نیوز، نماینده مردم آمل و لاریجان درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:در وصول معوقات بانکی باید توجه داشت این معوقات به چند بخش تقسیم می شوند و باتوجه به هربخش در این زمینه اقدام شود.

وی افزود:تاخیر در وصول بخشی از معوقات بانکی به این دلیل است که بخشی از دریافت کنندگان تسهیلات بانکی با شرایط نامساعد تولید و اعمال تحریم های دشمنان روبرو شدند و با توجه به این موضوع تاکنون نتواسته اند اقساط وام خود را تسویه کنند،بنابراین نباید از این بدهکاران جریمه دیرکرد اخذ شود.


یوسفیان ملا،ادامه داد:بخشی از مردم وام های خرد بانکی دریافت کرده اند و به دلیل شرایط اقتصادی دشوار ناخواسته اقساط وام را به بانک پرداخت نکرده اند؛بنابراین بانک ها نباید از این اقشار ضعیف جریمه دیرکرد اخذ کند.

وی،ادامه داد:بخشی از دریافت کنندگان وام های کلان این وام ها را با سود کم برای سرمایه گذاری در بخش تولید دریافت کرده اند؛این درحالی است که علاوه براینکه در بخش تولید سرمایه گذاری انجام نداده اند،عزمی برای تسویه وام نیز ندارند و حتی می توانند این منابع را به نحوی سپرده گذاری کنند که سود سپرده بیشتر از سود وام شود که بانک باید با رصد این موضوع مانع ازسوء استفاده شود.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراجع عالیقدر تقلید اخذ جریمه دیرکرد را مجاز نمی دانند،افزود: قانون اجازه بخشش جرایم دیرکرد و  سود وام های بانکی کمتر از 100 میلیون تومان را در سال جاری داده،بنابراین بانک ها می توانند با استفاده از این قانون زمینه وصول معوقات را فراهم کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.